mandag 10. august 2015

Barnerom og lekerom: Nymalte gulv....

 I helga som var fikk jeg endelig malt gulvene på lekerommet og barnerommet. Det var veldig på tide- men samtidig hadde jeg lett lenge etter den rette fargen. Med litt detektivarbeid fant jeg rett fargekode og rett maling på tilbud- så da var det bare å sette igang. Det ble en grågrønn gulvfarge som jeg synes passer veldig fint. Nå må gulvene stå og herde- og vi må leve med litt kaos i stua og på soverommet vårt. Gulvmaling skal helst herde i flere uker, men vi får nøye oss med nesten en uke tror jeg.
 Jeg blir visst aldri ferdig med dette hekleteppet- men kanskje det hjelper å vise det frem på bloggen nok en gang- vi får se- har i alle fall heklet noen nye lapper til det i sommer.
 Gardinene passer enda bedre til denne gulvfargen, og det fine barnepleddet kjøpte jeg i sommer på Sjølingstad uldvarefabrik- et levende museum som også selger nydelig garn!
Tilslutt måtte jeg henge opp en liten tapetprøve på lekerommet- drømmer nemlig om tapet på en eller to vegger der inne også. Har man tapetdilla- så har man det;)Og denne tror jeg hadde vært helt nydelig der inne.

4 kommentarer:

  1. Kjempefint og sommerlig teppe du lager,og så er du så flink med malekosten.
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle bare vært like effektiv med heklenåla som du- da hadde jeg sikkert hatt ti tepper ferdige;) Ble veldig fornøyd med gulvene;)

      Slett
  2. En veldig fin farge! Passet både til de eksisterende fargene, og ikke minst til tapetprøven. Den ser veldig flott ut - kjør på! (",)
    Du må da minst ha kommet halvveis på teppet, så det blir nok ferdig til slutt det også. Fint er det i alle fall allerede.

    SvarSlett
  3. Du er dyktig!
    Og om ting tar tid, så kjem nok dagen det er ferdig :-)

    klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen noen ord- setter stor pris på det. Skal prøve å svare på eventuelle spørsmål i kommentarskjemaet.